― Advertisement ―

Uşaqlarda anadangəlmə ürək qüsurları dövlət hesabına aradan qaldırılır

İcbari Tibbi Sığorta üzrə Dövlət Agentliyi və Bona Dea Hospitalı Məhdud Məsuliyyətli Cəmiyyəti arasında ürək qüsuru ilə doğulan uşaqların dövlət büdcəsi hesabına əməliyyat olunmasına...
Ana səhifəUşaq 1-5 yaşUşağın inkişafı və tərbiyəsiBağça müəllimlərinin valideynlərə məsləhətləri

Bağça müəllimlərinin valideynlərə məsləhətləri

Bəzi valideynlər düşünürlər ki, niyə uşaq hər yerdə özünü daha yaxşı aparır, amma evdə deyil? Cavab sadədir: uşaq hər zaman şəxsi sərhədlərinizi yoxlayır, çünki nə olursa olsun onu sevəcəyinizə inanır. Ancaq eyni zamanda uşaq tərbiyəsi üçün uşaq bağçası müəllimlərinin istifadə etdiyi üsullardan istifadə edə bilərsiniz.

Uşaqda müstəqilliyin təbliği

3-4 yaşında uşaq hələ də valideyinin köməyinə ehtiyac duyur. Ancaq mütəxəssislər, uşaqların düşündüyümüzdən daha müstəqil ola biləcəyini iddia edirlər. Uşağın müstəqilliyini təşviq etməyin bir neçə yolu var:

1. Uşaqdan daha çoxunu gözləyin. İnsanların əksəriyyəti başqalarının gözləntilərinə uyğun yaşamağa meyllidirlər. Məktəbəqədər uşaqdan yeməkdən sonra qabını təmizləyəcəcəyini və ya paltarını təmizləyəcəyini gözləyirik. Və bunu edirlər. Gözləntilərinizi yüksəldin və uşaq çox güman ki, onları qarşılamağa çalışacaq.

2. Uşaq üçün özünün edə biləcəyi şeyi etməyin. Uşağın əvəzinə edəcəyiniz hərəkət, uşaq üçün daha asan və daha sürətli ola bilər, amma bu, onun daha müstəqil olmasına kömək etməyəcəkdir. Qürur hissi ilə müraciət edin. Bir şey etməli olduqda, məsələn, ayaqqabı geyinmək istəyəndə, ondan soruşun: “Sənə kömək etməyimi istəyirsən, yoxsa sən özün bunu edəcəksən?” Belə sözlərin sehrli bir xüsusiyyəti var: uşaqlar həmişə hər şeyi özləri etmək istəyirlər.

3. Uşaqdan sonra etdiklərini düzəltməyin. Uşaq yatağı səhv etdisə, düzəltməyin. Uşaq özü uyğun olmayan tərzdə belə geyinsə, danlamaq əvəzinə orijinal geyim tərzi üçün tərifləyin. Tamamilə zəruri olmadıqda, uşağın etdiklərini geri qaytarmayın. Uşaq bunu görəcək və bu onu motivasiyasını zəiflədəcək.

4. Uşağın sadə problemləri həll etməsinə icazə verin. Bir konstruktor yığmağa və ya bir rəfdən kitab almağa çalışan bir uşağı görsəz, köməyə tələsməyin. Bu anda uşağa təhlükə yoxdursa və tələsmirsinizsə, problemi təkbaşına həll etmək üçün vaxt verin. Bu onun xarakterini formalaşdıracaq. Valideynlər tez-tez hər şeyi mükəmməl etməyə çalışırlar, ancaq uşağa uğur qazanmaq şansı vermirlər.

5. Uşağa ev işlərini tapşırın. Ona sadə tapşırıqlar versəniz, bu özünə inam və bacarıq hissini gücləndirəcəkdir. Qurudulmuş bitkiləri sulayan və ya quruducudan çamaşır götürə bilən bir uşağın, daha mürəkkəb işlərin öhdəsindən gələcəyinə inanır. Uşağa verdiyiniz tapşırığın onun səlahiyyətləri daxilində olduğundan əmin olun. Uşağınıza onu sadəcə nə ilə məşğul etmək xətrinə deyil, həqiqətən ehtiyac duyduğu işi də verin. Məqsədiniz uşağınızın səlahiyyətli və fayda gətirmək biləcəyini hiss etməkdir.

Uşaqla uğurlu əməkdaşlığın qurulması

Hər hansı bir uşaq bağçasında, uşaqların necə sakit oturduğunu, müəllimə qulaq asdığını və tapşırıqları yerinə yetirdiyini görə bilərsiniz. Müəllimlər buna necə nail olurlar? 4 yaşındakı uşaqlar ilə necə əməkdaşlıq edə bilərəm? Bunun heç bir gizli düsturu yoxdur, amma müəllimlər bu barədə bəzi məsləhətlər verirlər.

6. Tərif, xüsusilə inadkar uşaqlarla əməkdaşlığın açarıdır. Yaxşı davranışına görə tərifləyin. Uşaqlar diqqət etdikləri davranışları təkrarlamağa meyllidirlər.

7. Uşağınız üçün dəqiq bir gündəlik tərtib edin. Uşaqlar bağçada yaxşı davranırlar, çünki onlardan nə gözlədiklərini bilirlər. Əslində uşaqlar hər gün eyni rutini keçirirlər. Buna görə, nə etməli olduqlarını tez öyrənirlər və bir müddətdən sonra artıq xatırlatmaya ehtiyac duymurlar. Əlbəttə ki, evdə eyni cədvəl qurmaq lazım deyil. Ancaq evin gündəlik tərzi nə qədər ardıcıl olsa, o qədər də yaxşı inkişaf edə bilər.

Bir hərəkət ardıcıllığını müəyyənləşdirin və ona əməl edin. Məsələn, səhər yeməyindən əvvəl uşaq geyinməlidir. Küçədən gələndə əllərini yumalıdır. Siz ona yalnız bir pijama dəyişib yatağında yatarkən bir hekayə oxudun. Bu cür qaydalara riayət etmək zaman keçdikcə onun üçün bir vərdişə çevriləcəkdir.

8. Uşağınızla oynayın. Uşaq bir şey etməkdən imtina edərsə, onu oyuna çevirməyə çalışın. Bu, valideynlərin tez-tez unutduğu yaxşı bir yoldur. Məsələn, uşaq evdən çıxmazdan əvvəl ayaqqabı geyməkdən imtina edirsə, onunla ayaqqabı mağazası oyununu oynaya bilərsiniz. Təsəvvür edin ki, bir alıcıdır və siz satıcısınız və onu bir cüt ayaqqabı üzərində sınamağa dəvət edin. Bir qayda olaraq, uşaqlar bu oyunları sevirlər və bu yolla onlardan istədiyinizi əldə etmək daha asandır.

9. Dəyişikliklər barədə uşağınıza əvvəlcədən xəbərdarlıq edin. Hər dəfə uşağınıza televizoru söndürməyin, oyunu bitirməyin və ya evdən çıxmağın vaxtı gəldiyini söylədikdə qıcıqlanma qışqırıqları yaşanarsa, bəlkə də onu çox gec xəbərdar etmiş olması nəticəsində ola bilər. Uşaq bağçasında uşaq gündəlik cədvəlini əvvəlcədən bildiyi üçün daha sakit olur. 8.30-da evdən çıxmaq lazımdırsa, 8.15-də uşağa xəbərdarlıq edin ki, 5 dəqiqə oynaya bilər və sonra oyunu bitirib oyuncaqlarını çıxartmalıdır. Taymeri elə qurun ki, uşaq vaxtının bitdiyini bilsin.

10. Uşağınıı ağılla təşviq edin. Bir uşaq vəzifəsini yalnız bir mükafat almaq üçün yerinə yetirirsə, oyuncaqları götürməli olduğunu başa düşməyəcək, çünki bütün ailə üzvləri öz vəzifələrini yerinə yetirməlidirlər. Uşağınıza gündəlik etdiklərinə görə (məsələn, paltar geyindiyi və ya dişlərini fırçaladığı zaman) deyil, yeni bir şey edəcəyinə görə həvəsləndirərək mükafat (kinoya getmək, gəzintiyə çıxmaq) təklif edə bilərsiniz.

11. Uşağınıza seçim verin. Üç yaşlı bir uşaq ümumi süfrədə nahar etməkdən imtina edərsə, ona iki seçim təklif edə bilərsiniz: masada qalmaq və axşam yeməyinin sonunda şirniyyat almaq və ya masadan qalxmaq və şirniyyatsız qalmaq. Əvvəlcə uşaq səhv seçim edə bilər, amma sonunda qərarını dəyişdirəcək, çünki belə bir həll yolu istədiyi şeyi almağa imkan vermədiyini görür. Uşağın müəyyən bir şəkildə hərəkət etməsini istəyirsinizsə, uşağa iki seçim verin, onlardan biri onun üçün daha az cəlbedici olacaqdır.

12. Xeyr sözünü əvəz edin. Uşağınızla danışarkən, əməkdaşlığa kömək edən ifadələrdən istifadə edin. “Oyuncaqları bizimlə təmizləsən, parka gedəcəyik” desəniz, bəlkə də onları təmizləmək istəməz. Bunun əvəzinə “oyuncaqları kənara qoyanda parka gedəcəyik” deyin.

13. Uşağa oynamağa icazə verin. Tərbiyəçilər deyirlər ki, müasir uşaqlar 10-20 il əvvəlkindən daha az inkişaf etmiş təsəvvürə sahibdirlər. Bunun səbəbi, bu gün uşaqların əksəriyyəti böyüklərin nəzarəti altındadır və təxəyyül oyunu oynamaq iqtidarında deyillər. Uşağın təkbaşına daha çox oynamasına icazə verin. Ancaq rəsm, modelləşdirmə və digər oxşar fəaliyyətlər üçün lazım olan hər şeyin əlində olduğundan əmin olun.

14. Musiqidən istifadə edin. Musiqi, gündəlik fəaliyyətləri uşaq üçün daha maraqlı etməyə kömək edəcəkdir. Məsələn, bir uşaq uzun müddət geyinirsə, ona deyə bilərsiniz: “Görəsən mahnı bitənə qədər geyinib bitirə bilırsənmi?”

15. Komanda işini təşviq edin. Uşaqlarınız oyuncağı paylaşa bilmirlərsə, 5 dəqiqəlik bir taymer təyin edin. Uşağa siqnal eşidənə qədər oynaya biləcəyini söyləyin. Sonra oyuncağı ikinci uşağa ötürməlisiniz.

16. Uşaqlarınızın xırda mübahisələrinə qarışmayın. Uşaqların öz aralarında çıxan mübahisələrə müdaxilə etmək əvəzinə, özlərinin qərar vermələrinə şərait yaradın. (əlbətdə ki, döyüşməsələr). Uşağınızı qorumaq üçün həmişə yanında olmaya bilərsiniz.

Uşaqda effektiv intizamın tərbiyəsi

Təəccüblüdür ki, demək olar ki, bütün valideynlər övladlarını bir küncə qoyur və ya cəza olaraq otaqda qoyurlar. Müəllimlərdən heç biri bunu uşaq bağçalarında etmir. Müəllimlər uşaqlarda nizam-intizam oyatmağı necə məsləhət görürlər?

17. Uşağın diqqətini dəyişdirin. Uşağınız divanda tullanırsa və ya bacısından oyuncaqları alırsa, onu yayındırın. Bir şəkil çəkmək və ya sizinlə bir kitab oxumaq istəyini soruşun.

18. Evdən çıxarkən, uşaq narahatlığının qarşısını al. Uşaq, ətrafında olmadığınız zaman əsəbləşirsə, ona sizi xatırladan bir şey verin. Ona şəklinizi verin və ya sadəcə bir kağızdan bir ürək kəsib cibinə qoyun. Bu şəkil onu sakitləşdirməyə və narahatlığının qarşısını almağa kömək edəcəkdir.

19. Uşağı səhvlərini düzəltməyə həvəsləndirin. Uşağın divara boya vurduğunu görsəz, ondan yuyulmasını xahiş edin. Kiçik bacısı tərəfindən tikilmiş kublar qülləsini yıxsa, ona qülləni yenidən qurmağı təklif edin.

20. Uşağı tərbiyə etməyə təşviq etmək lazımdırsa, gecikməyin. Uşaq özünü pis aparırsa, dərhal ona qeyd etməlisiniz. Bəzən hirslənən valideynlər uşağa deyirlər: “Evə gedirik, görərsən…” Ancaq evə gəldiyiniz zaman uşaq bu hadisəni unudacaq. Cümə axşamı günü meydana gələn isteriya üçün bir cəza olaraq zooparka şənbə səfərini ləğv etsəniz, bu gələcəkdə uşağın isteriyasına mane olmayacaqdır. Bu ona təsadüf və layiqsiz bir cəza kimi görünəcək.

Əvvəlki məqalə
Növbəti məqalə
error: Alert: Content selection is disabled!!